dilluns, 16 de desembre del 2013

Desenvolupament del meu PLE

Benvolguts un altre pic al meu blog. Aquest taller va dedicat al desenvolupament i seguiment del meu PLE. Fa uns dos mesos que hem començat els tallers de l’assignatura Mitjans i Recursos Tecnològics per al procés d'E-A i ja hem après moltes coses! 

Així que ja podem fer una bona comparació dels coneixements inicials que tenim (primera captura del nostre webmix) i els que he manat assolint al llarg de tots els tallers (nova captura del webmix).

Com hem vist anteriorment, els Entorns Personals d'Aprenentatge (PLE) són sistemes que ens ajuden a prendre el control i gestió del nostre propi aprenentatge.
Ens permet:
  •  Fixar els nostres propis objectius d'aprenentatge.
  • Gestionar el nostre aprenentatge, la gestió dels continguts i processos.
  • Comunicar-nos amb altres en el procés d'aprenentatge. 

Per crear el nostre PLE de l'assignatura, vàrem utilitzar l’eina SymbalooEDU.

Si us interessa podeu tornar a consultar la primera entrada  de la meva carpeta d’aprenentatge per recordar les prestacions de Symbaloo. 
Fes click aquí:



La primera vegada que vaig organitzar el meu PLE amb l’eina SymbalooEDU vaig col·locar els recursos i webs que coneixia i que creia que em serien útils per poder realitzar els pròxims tallers.

La primera captura del meu webmix acadèmic a SymbalooEDU va ser aquesta:





Com podeu veure les eines que vaig incloure varen ser:
  • Traductors i diccionaris que hem serien útils per agilitzar la tasca (com Sofcatalà, RAE, WordReference, GoogleTranslate, etc).
  •  Eines per enviar arxius (com Hotmail, Dropbox, Gmail, Wetransfer, etc.).
  •  Xarxes socials: per conèixer l'actualitat i comunicar-nos. (Twitter, Facebook, Twubs, etc.).
  •  Cercadors: per tenir tot tipus informació a l'abast (Google).



Amb el treball de tots els taller realitzats fins l’hora he pogut augmentar i millorar el meu PLE.


Captura nova del meu Webmix acadèmic



Gràcies a les pràctiques que hem fet he après molt a la vegada que he gaudit. Ara us presentaré els recursos que he conegut:
  • Eines per crear activitats interactives molt útils per poder fer feina a l’Educació Primària: Educaplay, Cuadernia, Ardora, Constructor i Jclic.
  •        Eines per crear còmics: Pixton, Toondoo i WittyComics.
  •        Eines per crear contes: Storyjumper, Storybird i  Kerproof.
  •        Eines per crear materials auditius: Audacity i Soundation Studio.
  •        Eines de publicació de materials auditius: PodOmatic.

  

En conclusió, gràcies a la captura inicial del meu PLE i la captura realitzada després de 2 mesos podem veure la gran diferència que hi ha.
Per poder completar el meu PLE amb les noves eines, he agut d’eixamplar la webmix, per tal de poder col·locar més cubs amb nous recursos.
Puc veure la evolució positiva que anat fent.
Ara, ja tenc molts més de recursos per poder utilitzar i que crec que seran molt interessants i pràctics per a la meva formació i execució docent.

Esper que d’aquí a final de semestre pugui posar alguns recursos més! Fins aviat!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada